֎ Virtuell virkelighet ֎ oppdatert 24. juni 2026

Er dette et filmtriks?

260624: Virkelighet? For tiden kan man ikke stole på at det som vises på film, gjengir virkeligheten. Derfor har bloggeren tenkt å prøve det som vises på vedlagte filmklipp, og oppfordrer bloggens lesere til å gjøre det samme.

.

.

.

.

.

Kommenter denne notisen

֎֎֎

NB! Bloggeren er sportsvegrer.

260623: Massehysteri. Bloggeren har en inngrodd skepsis til tilsynelatende massebevegelser (= mange mennesker som oppfører seg likt på samme sted) med enkle kamprop og som driver persondyrkelse. Når det er støttet av statlig finansierte medier, synes han det blir usmakelig. Dette gjelder «masse»-bevegelser både innen religion, politikk og på andre områder. Under den pågående fotballturneringen i Nord-Amerika er det flust med eksempler:

Den skattefinansierte radiokanalen NRK Alltid Nyheter 23. juni 2026. Hørselsforbundet er veldig fornøyd med innslaget.

Kommenter denne notisen

֎֎֎

Mopdbil?

260622: Trafikk. Bloggeren bytter muligens fra varebil til mopedbil om ikke lenge. Men hvordan blir det å kjøre noe så lite? Bloggeren skal i hvert fall ha sladrespeil så han kan se trafikken bak seg!

.

.

.

Kommenter denne notisen

֎֎֎

260621: Pinlig populisme. På Stortingets publikumsgalleri er bifalls- og mishagsytringer ikke tillatt. I stortingssalen derimot… Den pinlige forestillingen der Stortinget «ror» som en hilsen til det norske fotball-landslaget (som på dette tidspunkt hadde spilt sin første kamp i den pågående nord-amerikanske turneringen) er dokumentert på Stortingets nettsider. Bloggeren registrerer at noen plasser står tomme, og den tidligere kulturavisen Dagbladet kan fortelle at én representant var mot roingen. Et forslag om hyllest til fotball-landslaget ville nok blitt enstemmig vedtatt, og ville etter bloggerens syn hatt større verdi enn «roingen». Men da ville ikke stortingsrepresentantene fått demonstrert at de alle er populister.

Kommenter denne notisen

֎֎֎

260620: Speedway. Midt under alt fotballhysteriet har plutselig et gammelt hederskronet navn dukket opp. For hvem skulle trodd at Basse Hveem, som døde i 1964, skulle bli aktuell igjen? Men han er i vinden – alltid nevnt ved etternavn. Og så er det tilbake til V.M. i fotball igjen. Det vises på riksdekkende fargefjernsyn; Basse Hveem kjørte i sort/hvitt:

NRK Nyheter (skattefinansiert) har annektert Filmavisens reportasje fra høststevnet som Norsk Motorklubb arrangerte på Dælenenga i Oslo i 1948, og som ble vunnet av Basse Hveem.

Kommenter denne notisen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *